Info Garam Bukit

Mandian Garam

Garam juga dipakai untuk detoxifying; mengeluarkan racun dari dalam tubuh. Dan manusia sudah mengetahui hal ini sejak dulu kala.
Terapi Thalasso (bahasa Yunani untuk Laut) yang popular di kalangan pengunjung setia Spa yang merupakan perawatan tubuh yang terdiri dari lulur garam, mandi garam, pernafasan, bodywrap dengan garam dan sebagainya... dan asal tahu saja; perawatan ini sudah dikenal sejak masanya Hippocrates Bapa Pengobatan
Secara sederhana proses detox dengan garam bisa dilaksanakan di rumah dengan cara berbaring di tempat tidur dengan menggunakan kemeja katun yang sudah direndam dengan larutan garam (garam alami yang tidak diproses secara pabrikan). metode ini bisa merangsang keringat yang mengeluarkan racun dari tubuh. Katanya... metode ini juga bisa meringankan penderitaan flu dan demam serta mengaktifkan metabolisme tubuh.

Garam Ternak


Garamternak


Garam rendaman kaki

Lampu Garam Himalaya


Garam sabun


Garam jilatan ternakan

Garam Bukit

Salam sejahtera.
Apakah dia antara RAHSIA MAKANAN TERNAKAN yang bermutu tinggi & berkhasiat? terdapat satu unsur semulajadi yang Allah jadikan dengan kesempurnaan sifatnya memberikan banyak manfaat kepada manusia, tumbuhan dan haiwan, yakni kewujudan garam bukit.
KEBAIKAN GARAM BUKIT:
• menyihatkan tubuh badan dan menyeimbangkan cas dalam tubuh
• melancarkan darah
• menyuburkan kesihatan ternakan
• membunuh kuman dalam udara
Garam bukit atau yang dipanggil rock salt ini wujud sebagai lapisan mendapan mineral di kawasan tanah tinggi, di bukit-bukau,gunung-ganang dan ada juga di kawasan laut/tasik yang surut atau di playa. garam bukit terhasil daripada mendapan garam daripada laut sejak beribu-ribu tahun dahulu.

Garam Untuk Kesihatan

Garam rendaman kaki






Garam Hitam/Kala Namak







Garam Kristal





Garam Makan White Colour






Garam Makan Pink Colour



Pelbagai garam untuk mandian

Comments